REGULAMIN ORGANIZACYJNY
WOJEWÓDZKIEGO OŚRODKA TERAPII UZALEŻNIEŃ W RZESZOWIE
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1.
Regulamin określa organizację i porządek procesu udzielania świadczeń zdrowotnych Wojewódzkiego Ośrodka Terapii Uzależnień w Rzeszowie.
Wojewódzki Ośrodek Terapii Uzależnień w Rzeszowie jest Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej. Zakład jest zarejestrowany w rejestrze Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej prowadzony przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy KRS pod sygn. akt rej. ZOZ 19 oraz pod numerem KRS 0000006937.
§ 2.
Ośrodek działa w oparciu o :
1.Ustawę z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz.U.11. 112.654) ze zm.
2.Ustawę z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U.08.164.1027) ze zm.
3.Ustawę z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz.U.12.124) ze zm.
4.Ustawę z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U.07.70.473) ze zm.
5.Decyzję Wojewody z dnia 3 sierpnia 1998 r. o wpisaniu Ośrodka do rejestru zakładów opieki zdrowotnej pod Nr 18-00054.
6.Statutu WOTU w Rzeszowie stanowiący załącznik do uchwały NR XLVII/800/17 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 28 grudnia 2017r. w sprawie nadania Statutu Wojewódzkiemu Ośrodkowi Terapii Uzależnień w Rzeszowie .
7.Postanowienie Sądu Rejonowego, Wydziału XII Gospodarczego w Rzeszowie z dnia 31.12.1998 r. sygn. Akt Nr rej. ZOZ 19 i postanowienie Sądu Rejonowego w Rzeszowie XII Wydziału Gospodarczego Krajowego Rejestru Sądowego z dnia 9 kwietnia 2001 r. Nr KRS 0000006937.
8. Innych, obowiązujących w zakresie prowadzonej działalności przepisów prawa.
§ 3.
Zakładem zarządza, kieruje Dyrektor, a także reprezentuje go na zewnątrz.
Dyrektor wykonuje swoje zadania przy pomocy:
1)Kierowników bezpośrednio podległych mu jednostek organizacyjnych
W przypadku nieobecności Dyrektora, Zakładem kieruje pracownik wyznaczony przez Dyrektora.
W celach oszczędnościowych oraz usprawnień organizacyjnych funkcjonowania Zakładu, dopuszcza się możliwość połączenia stanowisk.
§ 4.
Postanowienia regulaminu dotyczą wszystkich pracowników Wojewódzkiego Ośrodka Terapii Uzależnień w Rzeszowie, bez względu na zajmowane stanowisko i rodzaj wykonywanej pracy, a także rodzaj umowy pracę.
ROZDZIAŁ II
CELE I ZADANIA DZIAŁALNOŚCI
§ 5.
1.Podstawowym celem Ośrodka jest wykonywanie działalności leczniczej poprzez udzielanie ambulatoryjnych, specjalistycznych świadczeń zdrowotnych w zakresie leczenia uzależnień oraz promocja zdrowia.
2.Do zadań Ośrodka należy :
1) realizacja programów psychoterapii dla osób uzależnionych
i współuzależnionych.
2) realizacja pełnego zakresu indywidualnych świadczeń zapobiegawczo-
– leczniczych.
3) udzielanie świadczeń rehabilitacyjnych.
4) prowadzenie działalności mającej na celu promocję zdrowia.
5) podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników.
6) planowanie, organizowanie i realizacja przedsięwzięć z zakresu spraw obronnych w Ośrodku.
7) udział w szkoleniach przełożonego oraz organizowanie i prowadzenie szkoleń w jednostce.
8) realizacja zadań obronnych wynikających z obowiązujących aktów normatywno-prawnych.
9) planowanie i realizacja przedsięwzięć z zakresu spraw obronnych, zarządzania kryzysowego, ochrony
ludności i obrony cywilnej zgodnie z obowiązującymi aktami normatywnymi.
ROZDZIAŁ III
STRUKTURA ORGANIZACYJNA
§ 6.
1.Strukturę organizacyjną Ośrodka tworzą:
1) Dyrektor
do którego zadań należą:
– organizowanie pracy Zakładu w sposób zapewniający należyte wykonywanie działalności leczniczej oraz innych zadań statutowych, w warunkach zgodnych z obowiązującymi przepisami i zasadami, w zakresie ustalonym zawartymi umowami;
– należyte gospodarowanie mieniem Zakładu oraz mieniem Województwa Podkarpackiego przekazanym w użytkowanie Zakładowi;
– wydawanie zarządzeń, regulaminów i innych aktów prawa wewnętrznego Zakładu.
2) Jednostki działalności medycznej:
1) Przychodnia Terapii Uzależnień od Alkoholu i Współuzależnienia,
w ramach której działa komórka organizacyjna:
– Poradnia Terapii Uzależnień od Alkoholu i Współuzależnienia.
2) Przychodnia Terapii Uzależnień od Środków Psychoaktywnych, w ramach której działa komórka organizacyjna:
– Poradnia Terapii Uzależnień od Substancji Psychoaktywnych.
3) Jednostki działalności pozamedycznej oraz inne stanowiska pracy
1) Sekcja Administracyjno – Ekonomiczna.
ROZDZIAŁ IV
RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ ORAZ ZAKRES UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
§ 7.
1. Ośrodek udziela nieodpłatnie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie opieki psychiatrycznej i leczenia uzależnień:
1) osobom uzależnionym od alkoholu i środków psychoaktywnych zarówno ubezpieczonym jak i nie posiadających ubezpieczenia zdrowotnego.
2) osobom z zaburzeniami nawyków i popędów (impulsów) objętych ubezpieczeniem zdrowotnym.
3) osobom współuzależnionym objętych ubezpieczeniem zdrowotnym.
ROZDZIAŁ V
MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
§ 8.
1.Świadczenia zdrowotne określone w Rozdziale IV udzielane są w siedzibie Wojewódzkiego Ośrodka Terapii Uzależnień w Rzeszowie, przy ul. Siemieńskiego 17.
2.Obszar działania Ośrodka obejmuje Województwo podkarpackie.
ROZDZIAŁ VI
PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
§ 9.
1. Ośrodek udziela świadczeń zdrowotnych od poniedziałku do piątku godzinach od 7.00 do 20.00.
2. Pacjenci przyjmowani są do Ośrodka bez skierowania w dniu zgłoszenia lub po wcześniejszym zarejestrowaniu się.
3. Rejestracja pacjentów odbywa się telefonicznie, osobiście lub przez osoby trzecie.
4. Pacjentom zgłaszającym się do Ośrodka po raz pierwszy tworzy się dokumentację medyczną. Dokumentację zakłada pracownik sekretariatu – rejestracji lub osoba, która jako pierwsza udziela świadczenia zdrowotnego.
5. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych:
1) Proces diagnostyczno – motywacyjny obejmuje:
– ocenę stanu somatycznego i psychicznego,
– skierowanie na niezbędne badania diagnostyczne i konsultacje specjalistyczne,
– leczenie farmakologiczne,
– badanie uzależnienia / współuzależnienia / lub badania psychologiczne,
– motywację do leczenia,
– planowanie terapii,
– podpisanie kontraktu terapeutycznego.
2) Proces terapeutyczny obejmuje:
– psychoterapię indywidualną,
– psychoterapię grupową,
– porady kolejne terapeutyczne,
– porady kolejne lekarskie,
– kierowanie procesem terapeutycznym,
– nadzorowanie postępów w zdrowieniu,
– w razie konieczności weryfikację planu terapii,
– motywowanie do uczestnictwa w ruchu samopomocowym.
7. Czas trwania procesu terapeutycznego oraz częstotliwość udzielanych świadczeń planuje się w zależności od potrzeb i możliwości pacjenta w oparciu o Programy Terapii, nie może on być krótszy niż 18 miesięcy.
8.Organizacja świadczeń zdrowotnych opiera się na ścisłej współpracy całego zespołu terapeutycznego w taki sposób, aby każdy pacjent mógł korzystać z różnych form terapii prowadzonej przez poszczególnych terapeutów.
9. Każdemu pacjentowi przydziela się terapeutę prowadzącego, który kieruje procesem terapeutycznym i nadzoruje postępy w zdrowieniu.
10. Lekarz psychiatra ocenia stan somatyczny i psychiczny pacjentów,
kieruje na badania diagnostyczne i konsultacje specjalistyczne, które uzna za niezbędne. Prowadzi leczenie farmakologiczne prostych zespołów abstynencyjnych, leczenie farmakologiczne zaburzeń psychicznych i somatycznych, kieruje do leczenia stacjonarnego, udziela konsultacji lekarskich i porad motywujących, prowadzi dokumentację medyczną.
11. Specjaliści terapii uzależnień oraz specjaliści psychoterapii wykonują badania uzależnienia i współuzależnienia, planują terapię, prowadzą psychoterapię indywidualną i grupową oraz konsultacje, kierują procesem terapeutycznym swoich pacjentów, nadzorują postępy w zdrowieniu, prowadzą dokumentację medyczną.
12. Specjaliści terapii uzależnień oraz specjaliści psychoterapii w trakcie szkolenia planują terapię, prowadzą psychoterapię indywidualną i grupową, kierują procesem terapeutycznym swoich pacjentów, nadzorują postępy w zdrowieniu, prowadzą dokumentację medyczną.
ROZDZIAŁ VII
ORGANIZACJA I ZADANIA POSZCZEGÓLNYCH KOMÓREK OŚRODKA
§ 10.
1.Przychodnią Terapii Uzależnień od Alkoholu i Współuzależnienia kieruje
specjalista psychoterapii uzależnień – kierownik przychodni, któremu podlega zespół:
– lekarz
– specjalista psychoterapii uzależnień
– osoba w trakcie do uzyskania certyfikatu specjalisty psychoterapii uzależnień
– psychoterapeuta
– osoba w trakcie do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty
– instruktor terapii uzależnień
Kierownik jest odpowiedzialny za organizację pracy przychodni i prawidłowe udzielanie świadczeń zdrowotnych w poradni.
2.Przychodnią Terapii Uzależnień od Środków Psychoaktywnych kieruje specjalista psychoterapii – kierownik przychodni, któremu podlega zespół:
– lekarz
– specjalista psychoterapii uzależnień
– osoba w trakcie do uzyskania certyfikatu specjalisty psychoterapii uzależnień
– psychoterapeuta
– osoba w trakcie do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty
Kierownik jest odpowiedzialny za organizację pracy przychodni i prawidłowe udzielanie świadczeń zdrowotnych w poradni.
3. Sekcją Administracyjno – Ekonomiczną kieruje kierownik- Główny księgowy, któremu podlegają pracownicy zatrudnieni na stanowiskach działalności pozamedycznej. Jest odpowiedzialny za organizację pracy i funkcjonowanie administracji.
§ 11.
1.Do zadań Przychodni Terapii Uzależnień od Alkoholu i Współuzależnienia należy:
– realizacja programów psychoterapii dla osób uzależnionych od alkoholu i osób współuzależnionych,
– współpraca oraz wspieranie działalności Klubu Abstynenta oraz grup samopomocowych: AA, Al – Anon, DDA, AH,
-podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników.
1a.Do zadań pracowników Poradni Terapii Uzależnienia od Alkoholu i Współuzależnienia należy udzielanie indywidualnych świadczeń zapobiegawczo – leczniczych osobom uzależnionym od alkoholu i osobom współuzależnionym, realizacja świadczeń zdrowotnych zakontraktowanych z Narodowym Funduszem Zdrowia tj.:
– sesji psychoterapii indywidualnych,
– sesji psychoterapii rodzinnej,
– wizyty instruktora terapii uzależnień,
– sesji psychoedukacyjnej,
– porady lekarskiej diagnostycznej,
– porady lekarskiej,
– porady/wizyty diagnostycznej,
– porady/wizyty terapeutycznej,
– sesji psychoterapii grupowej.
2.Do zadań Przychodni Terapii Uzależnień od Środków Psychoaktywnych należy:
– realizacja programów psychoterapii dla osób uzależnionych od środków psychoaktywnych, osób z zaburzeniami nawyków i popędów (impulsów) oraz osób współuzależnionych,
– współpraca i wspieranie grup samopomocowych: NA, ŻA,
– podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników.
2a Do zadań pracowników Poradni Terapii Uzależnienia od Substancji Psychoaktywnych należy udzielanie indywidualnych świadczeń zapobiegawczo – leczniczych pacjentom uzależnionym od środków psychoaktywnych, osobom z zaburzeniami nawyków i popędów (impulsów) oraz osobom współuzależnionym, realizacja świadczeń zdrowotnych zakontraktowanych z Narodowym Funduszem Zdrowia tj.:
– sesji psychoterapii indywidualnych,
– sesji psychoterapii rodzinnej,
– wizyty instruktora terapii uzależnień,
– sesji psychoedukacyjnej,
– porady lekarskiej diagnostycznej,
– porady lekarskiej,
– porady/wizyty diagnostycznej,
– porady/wizyty terapeutycznej,
– sesji psychoterapii grupowej.
3. Sekcja Administracyjno – Ekonomiczna w której skład wchodzą :
Pracownicy sekretariatu – rejestracji, do których zadań należy:
– rejestracja pacjentów,
– uzupełnienie, potwierdzenie danych pacjentów w systemach elektronicznych,
– sprawdzania potwierdzeń ubezpieczenia (EWUŚ),
– pobieranie i wprowadzanie do systemu wszelkiego rodzaju skanów: oświadczeń, upoważnień, decyzji, wyników badań, innych dokumentów,
– drukowanie i wydawanie dokumentów medycznych ( historii choroby, zaświadczeń, innych ) zgodnie z Instrukcją udostępniania dokumentacji medycznej w WOTU w Rzeszowie,
– prowadzenie terminarza w uzgodnieniu z personelem medycznym,
– drukowanie Księgi Głównej,
– przyjmowanie i rejestrowanie korespondencji przychodzącej i wychodzącej zgodnie z Instrukcją Kancelaryjną,
– prowadzenie korespondencji z instytucjami upoważnionymi,
– prowadzenie statystyk medycznych.
Pracownicy administracyjno- ekonomiczni ( specjalista ds. kadrowych, inspektor- pracownik biurowy) do których zadań należy:
– przygotowywanie materiałów i wniosków związanych z zatrudnianiem pracowników i rozwiązywaniem umów o pracę, zmianami stanowisk pracy i okresowymi zastępstwami,
– prowadzenie akt osobowych pracowników, ich ewidencji, spraw dotyczących urlopów pracowniczych oraz związanych z czasową niezdolnością do pracy z powodu choroby, opieki lub macierzyństwa,
– kontrola dyscypliny pracy i wykorzystania czasu pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,
– wydawanie pracownikom dokumentów dotyczących ich zatrudnienia zgodnie z obowiązującymi przepisami,
– prowadzenie spraw związanych z przechodzeniem pracowników na emerytury, renty lub zasiłki,
– prowadzenie spraw związanych z kształceniem, dokształcaniem i doskonaleniem kwalifikacji zawodowych pracowników,
– zabezpieczenie potrzeb socjalnych pracowników, prowadzenie odpowiedniej dokumentacji w tym zakresie, opracowywanie planów działalności socjalno – bytowej i ich realizacja,
– opracowywanie analiz i sprawozdań statystycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
– zabezpieczenie techniczno – eksploatacyjne funkcjonowania Ośrodka w sposób zapewniający sprawne i ciągłe wykonywanie zadań statutowych,
– sporządzanie planów finansowych Ośrodka w oparciu o zakres świadczonych usług medycznych,
– przygotowywanie ofert na udzielanie świadczeń zdrowotnych do Narodowego Funduszu Zdrowia w wymaganej formie,
– kontraktowanie świadczeń zdrowotnych z Narodowym Funduszem Zdrowia,
– prowadzenie rozliczeń oraz korespondencji z Narodowym Funduszem Zdrowia wg obowiązujących zasad,
– przygotowywanie umów o pracę, umów cywilno-prawnych, oraz umów o wolontariat,
– przygotowywanie i prowadzenie postępowania o zamówienia publiczne,
– kontrola faktur,
– składanie zamówień na środki, materiały eksploatacyjne i wyposażenie techniczne,
– ewidencja, rozliczanie i kontrola operacji i zdarzeń finansowych oraz zmian w majątku Ośrodka,
– opracowywanie, aktualizacja i wprowadzanie w życie instrukcji obiegu dokumentów wraz z zakładowym planem kont oraz nadzorowanie jej przestrzegania,
– prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z ustawą o rachunkowości w tym ewidencji księgowych w zakresie rachunków, zakupów, kosztów, funduszy i nakładów,
– kontrola dokumentów finansowych pod względem formalnym, merytorycznym i rachunkowym oraz kontrola operacji finansowych z punktu widzenia legalności, gospodarności, celowości i rachunku ekonomicznego oraz polityki finansowej Ośrodka,
– kontrola obrotu środkami pieniężnymi,
– prowadzenie i kontrola rachunków bankowych i operacji rozliczeniowych prowadzonych przez konta bankowe,
– ewidencja i rozliczanie nakładów pośrednich i bezpośrednich związanych z działalnością Ośrodka, a w szczególności:
* rozliczanie amortyzacji,
* sporządzanie list wynagrodzeń,
* sporządzanie kartotek wynagrodzeń pracowników,
* rozliczanie wypłat zasiłków chorobowych, rodzinnych i innych
* naliczanie funduszu świadczeń socjalnych i jego obsługa,
– rozliczanie należności podatkowych, składek ZUS i innych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie,
– sporządzanie sprawozdawczości statystycznej, finansowej dla organów merytorycznych oraz sporządzanie okresowych rozliczeń finansowych, w tym bilansów rocznych,
– egzekwowanie należności Ośrodka,
– kontrola, inwentaryzacja i rozliczanie majątku Ośrodka w tym środków trwałych i pozostałych środków trwałych,
– zastępuje podczas nieobecności pracownika realizującego zadania obronne, zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obrony cywilnej wykonując zadania opisane w jego zakresie,
– wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora Ośrodka.
Informatyk, Inspektor ochrony danych osobowych do którego zadań należy:
Pełnienie funkcji administratora bezpieczeństwa informacji w Wojewódzkim Ośrodku Terapii Uzależnień w Rzeszowie, któremu powierza się obowiązki w zakresie odpowiedzialności administratora bezpieczeństwa informacji odpowiedzialnego za bezpieczeństwo danych osobowych w systemie informatycznym, w szczególności za przeciwdziałanie dostępowi osób niepowołanych do systemu, w którym przetwarzane są dane osobowe oraz za podejmowanie odpowiednich działań w przypadku wykrycia naruszeń w systemie zabezpieczeń.
Wymieniony wyżej zakres odpowiedzialności administratora bezpieczeństwa i informacji sprawia, że do jego głównych obowiązków należą:
– nadzór nad fizycznym zabezpieczeniem pomieszczeń, w których przetwarzane są dane osobowe oraz kontrolą przebywających w nich osób.
– zapewnienie awaryjnego zasilania komputerów oraz innych urządzeń mających wpływa na bezpieczeństwo przetwarzania.
– dopilnowanie aby komputery przenośne, w których przetwarzane są dane osobowe zabezpieczone były hasłem dostępu przed nieautoryzowanym uruchomieniem oraz aby mikrokomputery te nie były udostępnione osobom nieupoważnionym do przetwarzania danych osobowych.
– nadzór nad naprawami, konserwacją oraz likwidacją urządzeń komputerowych, na których zapisane są dane osobowe.
– zarządzanie hasłami użytkowników i nadzór nad przestrzeganiem procedur określających częstotliwość ich zmiany zgodnie z wytycznymi, które są w instrukcji określającej sposób zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych.
– nadzór czynności związanych ze sprawdzaniem systemu pod kątem obecności wirusów komputerowych, częstotliwość ich sprawdzania oraz nadzorowanie wykonania procedur uaktualniania systemów awaryjnych i ich konfiguracji.
– nadzór nad wykonaniem kopii awaryjnych, ich przechowywaniem oraz okresowym sprawdzaniem pod kątem ich dalszej przydatności do odtwarzania danych w przypadku awarii systemu.
– nadzór nad przeglądami, konserwacjami oraz uaktualnieniami systemów służących do przetwarzania danych osobowych oraz wszystkimi innymi czynnościami wykonywanymi na bazach danych osobowych.
– nadzór nad systemem komunikacji w sieci komputerowej oraz przesyłaniem danych za pośrednictwem urządzeń teletransmisji.
– nadzór nad obiegiem oraz przechowywaniem dokumentów i wydawnictw zawierających dane osobowe generowane przez system informatyczny.
– nadzór nad funkcjonowaniem mechanizmów uwierzytelnienia użytkowników w systemie informatycznym przetwarzającym dane osobowe oraz kontrolą dostępu do danych osobowych.
– podjęcie natychmiastowych działań zabezpieczających stan systemu informatycznego w przypadku otrzymania informacji o naruszeniu systemu informatycznego lub informacji o zmianach w sposobie działania programu lub urządzeń wskazujących na naruszenie bezpieczeństwa danych. Działania, o których mowa wyżej powinny mieć na celu wykrycie przyczyny lub sprawcy zaistniałej sytuacji i jej usunięcie.
– analiza sytuacji, okoliczności i przyczyn, które doprowadziły do naruszenia bezpieczeństwa danych (jeżeli takie nastąpiło) i przygotowanie oraz przedstawienie administratorowi danych odpowiednich takich zmian do instrukcji zarządzania systemem informatycznym, służącym do przetwarzania danych osobowych.
Pracownik do spraw obronnych, zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obrony cywilnej do którego zadań należy:
– opracowywanie planu przedsięwzięć z zakresu pozamilitarnych przygotowań obronnych WOTU w Rzeszowie na dany rok oraz innych planów i dokumentów wynikających zarządzeń poszczególnych ministerstw oraz jego realizacja,
– sporządzanie obowiązujących sprawozdań z przedsięwzięć szkoleniowych,
– uczestniczenie w szkoleniach teoretycznych i praktycznych, treningach, ćwiczeniach, szkoleniach obronnych organizowanych przez organy wyższego szczebla oraz siły zbrojne,
– prowadzenie działalności szkoleniowej i upowszechniającej w zakresie problematyki obronnej, zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obrony cywilnej z pracownikami WOTU w Rzeszowie,
– wykonywanie dokumentacji szkoleniowej z realizowanych przedsięwzięć.
– organizacja oraz szkolenie obsady punktu kontaktowego w Wojewódzkim Ośrodku Terapii Uzależnień w Rzeszowie,
– realizacja wyłączenia od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej pracowników Wojewódzkiego Ośrodka Terapii Uzależnień w Rzeszowie,
– na bieżąco przekazywanie do Urzędu Marszałkowskiego aktualnych danych teleadresowych WOTU,
– realizowanie zadań zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obrony cywilnej oraz innych zadań wynikających z zajmowanego stanowiska, zleconych przez przełożonego,
– opracowywanie obowiązujących sprawozdań z działalności obronnej, zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obrony cywilnej.
Pracownik gospodarczy, osoba sprzątająca, do której zadań należy : Utrzymywanie w należytej czystości wszystkich pomieszczeń Ośrodka, najbliższego otoczenia przed wejściem do budynku .
§ 12.
1.Przychodnie współpracują między sobą głównie w przypadkach pacjentów z podwójną diagnozą oraz pacjentów uzależnionych krzyżowo, jeżeli potrzeby terapeutyczne pacjenta wykraczają poza możliwości ich realizacji w danej przychodni.
2.Sekcja Administracyjno – Ekonomiczna współpracuje z Przychodnią Terapii Uzależnienia od Alkoholu i Współuzależnienia oraz Przychodnią Uzależnienia od Środków Psychoaktywnych w wykonywaniu zadań dotyczących rejestracji pacjentów, prowadzenia zbiorczej dokumentacji medycznej, statystyki medycznej i sprawozdawczości.
ROZDZIAŁ VIII
WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI PODMIOTAMI
§ 13.
W celu zapewnienia prawidłowości przebiegu procesu diagnostyki, leczenia pacjentów i ciągłości postępowania oraz innych działań, zgodnie z zawartymi porozumieniami, umowami, na podstawie indywidualnych skierowań Ośrodek współpracuje z :
1) Wojewódzkim Zespołem Specjalistycznym w Rzeszowie w zakresie wykonywania badań diagnostycznych, laboratoryjnych i konsultacji specjalistycznych.
2) Szpitalem Wojewódzkim Nr 2 w Rzeszowie w zakresie wykonywania badań diagnostycznych: EEG i KT.
3) Pogotowiem Ratunkowym w Rzeszowie, w zakresie transportu sanitarnego.
4) Obwodem Lecznictwa Kolejowego SP ZOZ w Rzeszowie, w zakresie koordynacji i racjonalizacji działań SP ZOZ dla których Województwo Podkarpackie jest podmiotem tworzącym.
5) Placówkami prowadzącymi leczenie substytucyjne.
6) W razie potrzeby pacjenci kierowani są do oddziałów leczenia alkoholowych zespołów abstynencyjnych, oddziałów detoksykacyjnych, oddziałów terapii uzależnień, oddziałów psychiatrycznych na podstawie skierowania, po wcześniejszym ustaleniu terminu przyjęcia.
ROZDZIAŁ IX
WYSOKOŚĆ OPŁATY ZA UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
Ośrodek prowadzi dokumentację medyczną dotyczącą osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem ochrony danych osobowych zawartych w dokumentacji oraz udostępnia dokumentację zgodnie z obowiązującymi przepisami. Za udostępnianie dokumentacji medycznej Ośrodek pobiera opłaty według cennika stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
ROZDZIAŁ X
ORGANIZACJA PROCESU UDZIELANIA ODPŁATNYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
§ 14.
1.Ośrodek udziela odpłatnych świadczeń zdrowotnych:
1) osobom nieuprawnionym do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych.
2) świadczeń zdrowotnych nie objętych kontraktem z Narodowym Funduszem Zdrowia.
2. Świadczenia udzielane są przez pracowników Ośrodka, w godzinach pracy Ośrodka, a nie objętych harmonogramem pracy dla poszczególnych pracowników, zawartym w umowie z Narodowym Funduszem Zdrowia.
3. Termin udzielania odpłatnych świadczeń zdrowotnych ustalany jest indywidualnie przez sekretariat- rejestrację ośrodka.
ROZDZIAŁ XI
WYSOKOŚC OPŁAT ZA UDZIELANE ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE INNE NIŻ FINANSOWANE ZE ŚRODKÓW PUBLICZNYCH.
- Odpłatne świadczenia zdrowotne udzielane są po wcześniejszym wniesieniu opłaty w Sekcji Administracyjno- Ekonomicznej Ośrodka.
- Ośrodek pobiera opłaty za świadczenia zdrowotne według cennika stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
ROZDZIAŁ XII
SPOSÓB KIEROWANIA KOMÓRKAMI ORGANZACYJNYMI PRZSEDSIĘBIORSTWA PODMIOTU
§ 15.
1. Dyrektor samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące Ośrodka i ponosi za nie odpowiedzialność.
2. Dyrektor jest przełożonym wszystkich pracowników Ośrodka.
3. W razie nieobecności w pracy kierownika jednostki organizacyjnej, zastępstwo pełni pracownik wyznaczony przez kierownika.
4. W przypadku nieobecności pracownika, jeśli zachodzi taka potrzeba kierownik rozdziela jego obowiązki pomiędzy innych pracowników danej komórki.
5.Organizacja pracy polega na podziale zadań między samodzielnymi komórkami oraz podziale czynności między pracownikami pełniącymi w nich funkcje.
6.Kierownicy komórek organizacyjnych podlegają bezpośrednio dyrektorowi Ośrodka, a pracownicy kierownikom.
7.Struktura organizacyjna zakładu została określona w Statucie Wojewódzkiego Ośrodka Terapii Uzależnień w Rzeszowie.
§ 16.
1.Pracownik wykonuje polecenia wydane przez bezpośredniego przełożonego. W razie wydania polecenia przez przełożonego wyższego stopnia , pracownik ma obowiązek je wykona po zawiadomieniu swojego bezpośredniego przełożonego. Polecenia powinny dotyczyć pracy i nie mogą by sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę.
ROZDZIAŁ XIII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 17.
1. Regulamin ustalony przez Dyrektora Ośrodka opiniuje Rada Społeczna.
2. Podanie regulaminu do wiadomości pacjentów następuje przez jego wywieszenie na tablicy ogłoszeń.
3. Z postanowieniami Regulaminu zapoznaje się wszystkich pracowników Ośrodka.
4. Tekst regulaminu otrzymują kierownicy komórek organizacyjnych Ośrodka.
5. Regulamin wchodzi w życie po zaopiniowaniu przez Radę Społeczną Ośrodka.